ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ ЗА РАХУНОК БРЕНДИНГУ

  • Ю.О. Соколова Національний університет «Запорізька політехніка»
  • Н.О. Чорна Національний університет «Запорізька політехніка»
Ключові слова: сфера послуг, компаративний аналіз, країни світу, розвиток, валова додана вартість, експорт, зайнятість

Анотація

Метою дослідження є аналіз чинників конкурентоспроможності підприємств аграрної галузі України та визначення можливості її підвищення за рахунок брендингу. В ході дослідження показано, що об’єктивною та необхідною умовою існування аграрних підприємств України є зростання конкурентоспроможності. На основі узагальнення існуючих теоретичних та методичних підходів до поняття «конкурентоспроможність» запропоновано узагальнений методичній підхід до визначення напрямів підвищення конкурентоспроможності підприємства та показано роль брендингу в цьому. Проаналізовано чинники конкурентоспроможності аграрних підприємств України, визначено ті з них, які грають найважливішу роль у її підвищенні та показано зв'язок між ними на основі методики QUEST-аналізу. Показано, що наявність торгової марки дозволить підвищити конкурентоспроможність підприємства за рахунок зростання прибутковості, обсягів продажу та частки ринку.

Посилання

Багиев Г.Л., Тарасевич В.М., Анн Х. Маркетинг : учебник для вузов [под общей ред. Г.Л. Багиева]. Москва : ОАО «Изд-во «Экономика», 1999. 703 с.

Гайдаенко Т.А. Маркетинговое управление. Полный курс МВА. Принципы управленческих решений и российская прак¬тика [2-е изд., перероб. и доп.]. Москва : ЭКСМО, 2006. 496 с.

Дойль П. Маркетинг, ориентированный на стоимость [пер. с англ.]. СПб., 2001. 480 с.

Жураківський Є.С. Аналітичне дослідження стану економічної безпеки аграрної галузі України. Електронне наукове фахове видання «Ефективна економіка». URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=4409.

Кількість фермерських господарств України. Урядовий портал. Міністерство аграрної політики та продовольства України. URL: http://minagro.gov.ua/node/14309.

Князик Ю.М., Лебідь Т.В. Вплив маркетингових чинників на формування конкурентоспроможності підприємства. Вісник національного інституту «Львівська політехніка». URL: http://ena.lp.edu.ua:8080/bitstream/ntb/12415/1/008_Vpliv%20 marketingo_44_50_704.pdf.

Котлер Ф., Армстронг Г., Сондерс Дж., Вонг В. Основы маркетинга [2-е европ. изд.]. М., Спб., К.: Изд. дом «Вильямс», 2006. 944 с.

Мерчанський В.В., Клочко В.М., Клочко І.М. Конкурентоспроможність підприємства та управління стратегією його роз¬витку: [кол. моногр.]. Харків, 2010. 156 с.

Минко Л.М Сутність і складові поняття конкурентоспроможності підприємства. Наукові праці НУХТ. 2015. Том 21. № 1. С. 86–92.

Мороз О.В., Андрушенко В.М. Брендинг як інструмент підвищення конкурентоспроможності виробництва органічної продукції в Україні. Електронне наукове фахове видання «Ефективна економіка». 2015. № 2. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3772.

Портер М. Конкуренция Учеб. пособие [ред. Я.В. Заблоцкий]; [пер. с англ.]. СПб. и др.: Издательский дом «Вильямс», 2010. (A Harvard Business Review Book). 592 с.

Писаренко В.В., Лях Я.Ю. Сутність маркетингових ризиків сільськогосподарських підприємств. Вісник Полтавської державної аграрної академії. 2014. № 4. С. 65–70.

Романов А.А., Панько А.В. Маркетинговые коммуникации. Москва : Эксмо, 2006. 432 с. (Прицельный маркетинг).

Русан В.М. Проблеми розвитку аграрного виробництва в Україні і перспективні напрями використання аграрного потенціалу держави для підвищення рівня продовольчої безпеки. Національний інститут стратегічних досліджень. Секція Економіка. 2016. № 55. URL: http://www.niss.gov.ua/content/articles/files/agrarne_vurobnustvo-07e8a.pdf.

Фатхудинов Р.А. Стратегический маркетинг : учебник. Москва : ЗАО «Бизнес-школа» «Интел-Синтез», 2000. 640 с.

Bagiyev G.L. (Ed.) (1999) Marketing [Marketing]. Moscow: Ekonomka. (in Ukrainian)

Gaydayenko T.A. (2006) Marketingovoye upravleniye. Polnyy kurs MVA. Printsipy upravlencheskikh resheniy i rossiyskaya praktika [Marketing management. Full course of MBA. Principles of management decisions and Russian practice]. Moscow: EKSMO. (in Ukrainian)

Doyl P. (2001) Marketing. oriyentirovannyy na stoimost [Cost-oriented marketing]. (Traslated from English). Spb. (in Ukrainian)

Zhurakіvskiy E.S. Analіtichne doslіdzhennya stanu ekonomіchnoї bezpeki agrarnoї galuzі Ukraїni [Analytical study of the state of economic security of the agrarian sector of Ukraine]. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=4409. (in Ukrainian)

Ministry of Agrarian Policy and Food of Ukraine. Number of farms in Ukraine. Government portal. Available at: http://minagro.gov.ua/node/14309. (in Ukrainian)

Knyazik Yu.M. Vpliv marketingovikh chinnikіv na formuvannya konkurentospromozhnostі pіdpriєmstva [The influence of marketing factors on the formation of the competitiveness of the enterprise]. Available at: http://ena.lp.edu.ua:8080/bitstream/ntb/12415/1/008_Vpliv%20marketingo_44_50_704.pdf. (in Ukrainian)

Kotler F. (2006) Osnovy marketinga [Basics of Marketing]. Moscow: Viliams. (in Ukrainian)

Merchanskiy V.V. (2010) Konkurentospromozhnіst pіdpriєmstva ta upravlіnnya strategієyu yogo rozvitku [Competitiveness of the enterprise and management of the strategy of its development]. Kharkiv. (in Ukrainian)

Minko L.M. (2015) Sutnіst і skladovі ponyattya konkurentospromozhnostі pіdpriєmstva [The essence and constituents of the concept of enterprise competitiveness]. Naukovі pratsі NUKhT, vol. 21, no. 1, pp. 86–92. (in Ukrainian)

Moroz O.V. (2015) Brending yak іnstrument pіdvishchennya konkurentospromozhnostі virobnitstva organіchnoї produktsії v Ukraїnі [Branding as a tool for improving the competitiveness of organic production in Ukraine]. Efektivna ekonomіka, no. 2. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3772. (in Ukrainian)

Porter M. (Ed.) (2010) Konkurentsiya [Competition]. (Traslated from English). Moscow: Viliams. (in Ukrainian)

Pisarenko V.M., Lyah Ya.Yu. (2006) Sutnist marketynhovykh ryzykiv silskohospodarskykh pidpryiemstv [The essence of mar¬keting risks of agricultural enterprises]. Moscow: Ekcmo (in Ukr.).

Romanov A.A. (2006) Marketingovyye kommunikatsii [Marketing communications]. Moscow: Eksmo. (in Ukrainian)

Rusan V.M. (2016) Problemy rozvytku ahrarnoho vyrobnytstva v Ukraini i perspektyvni napriamy vykorystannia ahrarnoho potentsialu derzhavy dlia pidvyshchennia rivnia prodovolchoi bezpeky [Problems of development of agrarian production in Ukraine and perspective directions of using the agrarian potential of the state to increase the level of food security]. Natsionalnyi instytut stratehichnykh doslidzhen. Sektsiia Ekonomika, no. 55. Available at: http://www.niss.gov.ua/content/articles/files/agrarne_vurobnust¬vo-07e8a.pdf. (in Ukrainian)

Fatkhudinov R.A. (2000) Strategicheskiy marketing [Strategic marketing]. Moscow: ZAO Biznes-shkola. Intel-Sintez. (in Ukrainian)

Опубліковано
2021-02-08
Як цитувати
Соколова, Ю., & Чорна, Н. (2021). ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ ЗА РАХУНОК БРЕНДИНГУ. Управління змінами та інновації, (2), 55-62. вилучено із http://cmi.politehnica.zp.ua/index.php/journal/article/view/31