РОЗВИТОК КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ЯК ЧИННИК ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПРАЦІВНИКІВ ПІДПРИЄМСТВ ГОСТИННОСТІ

  • Ю.В. Краснокутська Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова https://orcid.org/0000-0001-7241-1237
  • І.Б. Андренко Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова https://orcid.org/0000-0002-4530-9445
  • А.О. Карюк Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова https://orcid.org/0000-0001-7954-5625
Ключові слова: персонал, кваліфікація, компетентності, конкурентоспроможність, підприємства гостинності

Анотація

Розглянуто компоненти професійної компетентності працівників підприємств сфери гостинності. Проаналізовано структуру компетентностей працівників готельно-ресторанного бізнесу. Актуалізовано пріоритет компетентністного підходу в підготовці фахівців. Доведено, що адаптивна поведінка працівників гостинності є ключовою передумовою для отримання клієнтами закладів розміщення унікального приємного досвіду. Для працівників сфери гостинності необхідно розвивати навички, пов’язані з можливістю виникнення надзвичайних обставин та дій, в яких необхідно приймати нестандартні рішення. Тому завдання для підприємств готельно-ресторанного бізнесу полягає в тому, щоб допомогти своїм співробітникам краще впроваджувати концепції гнучких послуг та розвивати навички адаптації до умов середи, що постійно змінюється.

Посилання

Марцин В.С. Трансформація людського капіталу. Регіональна економіка. 2007. № 1. С. 290–296.

Національне Агентство Кваліфікацій. URL: https://nqa.gov.ua/kvalifikacii/

Брюханова Н. Підходи до розуміння компетентності та компетенції в освіті. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2007. № 4. С. 40–49.

Муромець В. Г. Розвиток загальних компетентностей студентів магістратури як об’єкт наукових досліджень. Освітологічний дискурс. 2016. № 1 (13). С. 121–130.

Дударьов В.В. Професійна компетентність соціальних працівників: методи управління. Грані. 2015. № 4. С. 27–32. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Grani_2015_4_7

JiaminPeng, XiaoyunYang, Tzung-ChengHuan. The effects of empowering leadership on employee adaptiveness in luxury hotel services: Evidence from a mixed-methods research International Journal of Hospitality Management. Volume 101, February 2022, 103113 URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0278431921002565

Бородієнко О.В. Теорія і практика розвитку професійної компетентності керівників структурних підрозділів підприємств сфери зв’язку: монографія / за наук. ред. Радкевич В.О. Біла Церква : Видавець Пшонківський О.В., 2017. 422 с.

Помилуйко В.Ю. Розвиток ключових компетентностей особистості у різних стадіях дорослості. Психологія: реальність і перспективи. 2016. Вип. 7. С. 174–179. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/prp_2016_7_47

Сакун Л.В. Теория и практика подготовки специалистов сферы туризма в развитых страхан мира : монография. Київ : МАУП, 2004. 399 с.

Радкевич В.О. Компетентнісний підхід до професійного навчання персоналу підприємств. Професійна освіта: педагогіка і психологія. 2012. № 14. С. 277–287.

Marcin V.S. (2007) Transformaczіya lyudskogo kapіtalu [Transformation of human capital]. Regіonalna ekonomіka, no. 1, pp. 290–296.

Naczіonalne Agenstvo Kvalіfіkaczіj [National Qualifications Agency]. Available at: https://nqa.gov.ua/kvalifikacii/

Bryuxanova N. (2007) Pіdxodi do rozumіnnya kompetentnostі ta kompetenczії v osvіtі [Approaches to understanding competemce and competence in education]. Pedagogіka і psixologіya profesіjnoї osvіti, no. 4, pp. 40–49.

Muromecz V.G. (2016) Rozvitok zagalnix kompetentnostej studentіv magіstraturi yak ob’єkt naukovix doslіdzhen [Development of general competencies of Master students as an object of scientific research]. Osvіtologіchnij diskurs, no. 1 (13), pp. 121–130.

Dudarev V.V. (2015) Profesіjna kompetentnіst soczіalnix praczіvnikіv: metodi upravlіnnya [Professional competence of social workers: management methods]. Granі, no. 4, pp. 27–32. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Grani_2015_4_7

Jiamin Peng, XiaoyunYang, Tzung-Cheng Huan (2022) The effects of empowering leadership on employee adaptiveness in luxury hotel services: Evidence from a mixed-methods research. International Journal of Hospitality Management. Volume 101, February 2022, 103113 Available at: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0278431921002565

Borodієnko O.V. (2017) Teorіya і praktika rozvitku profesіjnoї kompetentnostі kerіvnikіv strukturnix pіdrozdіlіv pіdpriєmstv sferi zvyazku [Theory and practice of professional competence development of managers of structural divisions of enterprises in the field of communication]. Ed. V. Radkevich, Bіla Cerkva, Vidavecz Pshonkіvskij O.V., 422 p.

Pomilujko V.Yu. (2016) Rozvitok klyuchovix kompetentnostej osobistostі u rіznix stadіyax doroslostі [Development of key personality competencies in different stages of adulthood]. Psihologіya: realnіst і perspektivi, no. 7, pp. 174–179. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/prp_2016_7_47

Sakun L.V. (2004) Teoriya i praktika podgotovki specialistov sfery turizma v razvityx straxan mira [Theory and practice of training specialists in the field of tourism in the developed regions of the world]. Kyiv: MAUP, 399 p.

Radkevich V.O. (2012) Kompetentnіsnij pіdxіd do profesіjnogo navchannya personalu pіdpryiemstv [Competency approach to professional training personnel of enterprises]. Profesіjna osvіta: pedagogіka і psixologіya, no 14, pp. 277–287.

Опубліковано
2022-06-30
Як цитувати
Краснокутська, Ю., Андренко, І., & Карюк, А. (2022). РОЗВИТОК КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ЯК ЧИННИК ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПРАЦІВНИКІВ ПІДПРИЄМСТВ ГОСТИННОСТІ. Управління змінами та інновації, (3), 39-42. https://doi.org/10.32782/CMI/2022-3-7