МЕТОДОЛОГІЯ ДОСЛІДЖЕННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДЕСТИНАЦІЇ ЛІКУВАЛЬНО-ОЗДОРОВЧОГО ТУРИЗМУ НА МУНІЦИПАЛЬНОМУ РІВНІ

Ключові слова: туристична дестинація, маркетинговий процес, лікувально-оздоровчий туризм

Анотація

Мета статті полягає в розробці методики дослідження маркетингової діяльності дестинації лікувально-оздоровчого туризму на муніципальному рівні. Туризм має не тільки соціально-економічний, а й політичний внесок у розвиток країни. Своєрідний «експорт на місці», він допомагає привести болгарську економіку до європейських стандартів, включити її в процес світової економічної інтеграції. З огляду на те, що міжнародний туристичний ринок стає «ринком покупця», а загострення глобальної конкуренції перерозподіляє ринкові частки туристичних дестинацій, проблеми їх конкурентоспроможності стають надзвичайно актуальними. Муніципалітети в Болгарії, як основні територіально-адміністративні структури, повинні відігравати вирішальну лідерську роль у процесі розробки та реалізації програм розвитку сталого туризму та підвищення конкурентоспроможності туристичних дестинацій, які вони представляють. Уточнено визначення термінів «туристична дестинація», «лікувально-оздоровчий туризм», «маркетинговий процес» та інтерпретовано їх зміст у контексті сучасного використання. Розроблено методику дослідження маркетингової діяльності дестинації лікувально-оздоровчого туризму на рівні муніципалітету. Обґрунтовано впровадження маркетингової концепції в управління дестинацією оздоровчого туризму на муніципальному рівні, враховуючи специфіку надання лікувально-оздоровчих послуг при розробці детального плану маркетингу дестинації. Початковим етапом розробки цього плану є маркетингове дослідження та аналіз існуючої ситуації на ринку лікувально-оздоровчого туризму, а також складання прогнозу на майбутнє. Другий етап – визначення стратегічних цілей маркетингу, вибір цільового ринку та розроблення комплексу маркетингу для кожного цільового ринку. Далі йде розробка конкретної програми дій, бюджетне планування маркетингового плану та контроль за виконанням програми дій.

Посилання

Belan, O. Development of a seaside resort town based on the use of a marketing approach. Governments and regions. Economy and Entrepreneurship Series, No. 115, 2020, pp. 10–15.

Belan, O. SWOT analysis of Varna as a destination for health tourism. Collection of reports "New business models in tourism". Sofia: Avangard – Prima, 2019, pp. 52–62.

Belan, O. Marketing destinations as a modern approach to managing a tourist region. Collection of reports "Economics and management in the XXI century: challenges and development prospects". Uman: Pavla Tychyny Uman State Pedagogical University, 2019, pp. 234–238.

Belan O. Marketing approach in resort town management. Academic journal "Management and education. Management, Marketing, Tourism". Burgas: University "Prof. Dr. Asen Zlatarov", 2019, p. 73.

Belan, O. Marketing approach to managing a resort town as a tourist destination. Innovations in tourism. V. Tarnovo: St. St. Cyril and Methodius, 2018, pp. 93 – 109.

Gilbert, A. Marketing research. South Western Educational Publishing; 10th ed. edition, 2009. 604 p.

Marinov, S. Marketing management of the competitiveness of a tourist destination. Varna, 2006.

Neshkov, M., S. Marinov, Competitiveness of the tourist destination. Varna, 2013.

Rakadzhiyska S., Marinov S. Marketing in tourism. Varna, 2004.

Serdyuk, A. School of municipal marketing and promotion of the city. Kharkiv, 2003, p. 77.

Tsvetkova, S. Modern methods and techniques in marketing, qualitative change in the management system of non-manufacturing companies. Scientific conference "Trends in the development of global tourism". Sofia: UNSS, 2014, pp. 104 – 108.

But, T., Pulina, T. and Zaytseva, V. 2020. Justification of Ukraine’s tourist services development strategy. Management and Entrepreneurship: Trends of Development, 1(11): рр. 23–40.

Dickson, P. Marketing Management. The Dryden Press, 1994, p. 23.

Goldner, C., J. Ritchie, R. Macintosh. Tourism: Principles, Practices, and Philosophies (8th ed.) Translated by RC Costa. Porto Alegre: Bookman, 2002.

Kotler, Ph. et al. Marketing for hospitality and tourism. Prentice Hall, 2006, p. 27.

Mill, R., C., A. Morrison. The Tourism System: An Introductory Text. Second Edition. – NJ1992.

Ritchie, JRB, GI Crouch. The Competitive Destination: A sustainable tourism perspective. CAB International 2003.

Опубліковано
2024-04-19
Як цитувати
Бєлан, О. (2024). МЕТОДОЛОГІЯ ДОСЛІДЖЕННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДЕСТИНАЦІЇ ЛІКУВАЛЬНО-ОЗДОРОВЧОГО ТУРИЗМУ НА МУНІЦИПАЛЬНОМУ РІВНІ. Управління змінами та інновації, (9), 11-15. https://doi.org/10.32782/CMI/2024-9-2