ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ ТОРГОВЕЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА

  • Костянтин Латишев Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського
  • Андрій Пугач Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського
  • Віталій Мороз Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського
Ключові слова: маркетингова стратегія, торговельні підприємства, ринок одягу, уподобання споживачів, конкурентоспроможність, тенденції та особливості ринку одягу

Анотація

У статті розглянуто особливості формування стратегії маркетингу торговельного підприємства. Авторами запропоновано визначення маркетингової стратегії відносно торговельного підприємства, в якому ключову роль відведено уподобанням споживачів. Теоретичні аспекти розробки маркетингової стратегії адаптовано до діяльності торговельного підприємства. Визначено основні тенденції ринку одягу м. Кременчука, що характеризують мотиви споживачів. Проведено експертну оцінку значущості факторів впливу на формування стратегії компанії на ринку одягу м. Кременчука. Розглянуто особливості формування маркетингової стратегії компанії для мережі магазинів на ринку одягу та взуття. На основі проведення експертного опитування здійснено аналіз факторів внутрішнього середовища компанії. Охарактеризовано структуру маркетингового комплексу на прикладі магазину «А» для виявлення недоліків досліджуваної компанії. Визначено, що компанія використовує комбіновану маркетингову стратегію, а саме стратегію розвитку ринку та стратегію лідерства з витрат. Результатом дослідження є розробка алгоритму формування маркетингової стратегії для мережі магазинів одягу на основі оцінки економічної ситуації в галузі та регіональних умов ринку одягу. Використання запропонованої послідовності етапів формування маркетингової стратегії дозволить підвищити рівень конкурентоспроможності на конкретному ринку, залучати та утримувати споживачів, вивчаючи їх думку та мотиви здійснення покупки, що є досить актуальним для компаній, які займаються реалізацією продукції одягу та взуття в умовах жорсткої конкуренції.

Посилання

Ларіна Я. С., Завальнюк К. С. Маркетингові стратегії зростання аграрних формувань: монографія. Київ : ЦУЛ, 2019. 276 с.

Ковальчук С. В. Стратегічний маркетинг : навч. посіб. Хмельницький : ХНУ, 2010. 291 с.

Шульга Л. В., Терещенко І. О., Шарлай О. В. Сучасні маркетингові стратегії управління підприємством. Ефективна економіка. 2020. № 9. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8192 (дата звернення: 17.12.2022).

Балабанова Л. В., Холод І. В. Стратегічний маркетинг: підручник. Київ : Центр учбової літератури, 2012. 630 с.

Шершньова З. Є., Оборська С. В. Стратегічне управління: навч. посіб. Київ : КНЕУ, 1999. 384 с.

Латишев К. О., Тягун В. Г. Стратегічна модель маркетингового управління конкурентоспроможністю аграрних підприємств. Економічний вісник Запорізької державної інженерної академії. 2018. Вип. 4 (16). С. 93–98.

Larina Ya. S., Zavalnyuk K. S. (2019). Marketyngovi strategiyi zrostannya agrarnyx formuvan [Marketing strategies for the growth of agrarian formations]. Kyiv : CzUL.

Kovalchuk S. V. (2010). Strategichnyj marketyng [Strategic marketing]. Xmelnyczkyj : XNU.

Shulga L. V., Tereshhenko I. O., Sharlaj O. V. (2020). Suchasni marketyngovi strategiyi upravlinnya pidpryyemstvom [Modern marketing strategies of enterprise management]. Efektyvna ekonomika. № 9. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8192 (accessed: 17.12.2022).

Balabanova L. V., Xolod I. V. (2012). Strategichnyj marketyng [Strategic marketing]. Kyiv: Centr uchbovoyi literatury. (in Ukrainian).

Shershnova Z. Ye., Oborska S. V. (1999). Strategichne upravlinnya [Strategic management]. Kyiv : KNEU.

Latyshev K. O., Tyagun V. G. (2018). Strategichna model marketyngovogo upravlinnya konkurentospromozhnistyu agrarnyx pidpryyemstv. [Strategic model of marketing management of competitiveness of agrarian enterprises]. Ekonomichnyj visnyk Zaporizkoyi derzhavnoyi inzhenernoyi akademiyi. Vyp. 4 (16).

Опубліковано
2023-02-20
Як цитувати
Латишев, К., Пугач, А., & Мороз, В. (2023). ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ ТОРГОВЕЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА. Управління змінами та інновації, (5), 23-27. https://doi.org/10.32782/CMI/20232-5-4