MАРКЕТИНГОВЕ УПРАВЛІННЯ КАНАЛАМИ ПОСТАЧАННЯ ПРОДУКЦІЇ

Ключові слова: маркетингова діяльність, управління збутовою політикою, організація каналів розподілу, формування портфеля договірних зобов’язань

Анотація

У статті розглядаються дослідження науковців з організації маркетингової діяльності на підприємстві. Конкретно, вони застосовуються до управління збутовою політикою, яка включає в себе створення розподільних каналів, формування портфеля договорів в межах товарного портфеля та розроблення плану поставок для кожного контрагента. Організація розподільних каналів на підприємстві повинна забезпечувати: створення системи доставки продукції до місця продажу або експлуатації у відомий час та з максимально високим рівнем обслуговування; мінімізація витрат на переміщення товарів, при цьому не впливаючи на рівень обслуговування. Доведено, що включення оптового посередника в систему каналів розподілу може мати деякі переваги, такі як забезпечення збуту продукції, закупівля продукції оптовими партіями, зменшення ризику незатребуваної продукції та вигідні умови передоплати. Однак, також можуть виникнути негативні фактори, такі як суттєве зменшення контролю за ринковою ситуацією та ускладнення взаємодії зі споживачем, а також залежність від невеликої кількості посередників, що може призвести до серйозного комерційного збитку. Тому рекомендується використовувати змішані форми організації руху товарів, що вимагає розробки нових методів та підходів для зменшення ризику. Результат аналізу показав, що необхідність реорганізації системи каналів розподілу в підприємстві виникає в тому випадку, коли його виробничі можливості не забезпечені відповідною пропускною здатністю торговельної мережі. Для діагностики такої ситуації, в рамках даного дослідження використовується теорія графів, зокрема, задача про максимальний потік, яка була адаптована аід поставлені задачі. Авторами зазначено, що результатом застосування запропонованих моделей і методів є оптимізація існуючої структури каналів розподілу продукції та розробка подальших методів управління збутовою політикою підприємства з формуванням портфеля договірних зобов’язань у межах його товарного портфеля, побудови карти конкурентних переваг.

Посилання

Sanders, N. R. (2020). Supply chain management: A global perspective. John Wiley & Sons.

Jiang, W., Liu, Q., & Liu, S. (2014). The impact of supply chain management practices on firm performance: Evidence from the Chinese automotive industry. International Journal of Production Economics, 151. P. 166–177.

Xia, P., Song, W., & Liu, J. (2010). Supply Chain Management and its Impact on Business Performance. International Journal of Production Economics, 132(2). P. 586–599. DOI: 10.1016/j.ijpe.2010.06.006

Wei Li, John F. McLaughlin, and Bob R. Stone (2011) Supply Chain Management and Firm Performance: Evidence from Small and Medium-Sized Enterprises International Journal of Physical Distribution & Logistics Management.

Łoboda, A., Kicińska, M., & Łoboda, M. (2018). Supply Chain Management in Polish Firms: An Empirical Study. International Journal of Management and Economics, 48(1). P. 31–41.

Korman, I., Semenda, O., & Osadchuk, N. (2021). Marketynhove doslidzhennia kanaliv rozpodilu. Ekonomika ta suspilstvo, (29).

Bahorka, M. O., & Kadyrus, I. H. (2021). Marketynhove upravlinnia biznes-protsesamy optovykh torhovelnykh pidpryiemstv. Publishing House “Baltija Publishing”.

Shmyhol, N. M., Biriukov, T. R., Kolomoiets, I. L., & Antoniuk, A. A. (2018). Zakordonnyi dosvid vykorystannia lohistyky vnutrishnikh vodnykh shliakhiv dlia rozvytku ahrobiznesu Ukrainy. Visnyk Zaporizkoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky, (2). P. 112–121.

Humeniuk, A. V., & Shkolenko, O. B. (2017). Marketynhove zabezpechennia protsesu stvorennia konkurentospromozhnoi ovochevoi produktsii. Ekonomika ta suspilstvo, (12).

Shmyhol, N., Ryzhenko, O., & Kasianok, M. (2021). Upravlinnia finansovo-ekonomichnoiu stiikistiu pidpryiemstva v konteksti zastosuvannia instrumentiv finansovoho menedzhmentu. Upravlinnia zminamy ta innovatsii, (1). 91–94. Available at: http://cmi.politehnica.zp.ua/index.php/journal/article/view/21

Shmyhol, N. M., Kovalenko, O. V., Kovalenko, E. V., & Antoniuk, A. A. (2018). Obgruntuvannia neobkhidnosti stvorennia transportno-lohistychnykh tsentriv v Ukraini.

Varlamova, I. S., & Shmyhol, N. M. (2017). Vybir modeli zalezhnosti ekolohichnoi stiikosti. European cooperation, 9(28). P. 65–73.

Sanders, N. R. (2020). Supply chain management: A global perspective. John Wiley & Sons.

Jiang, W., Liu, Q., & Liu, S. (2014). The impact of supply chain management practices on firm performance: Evidence from the Chinese automotive industry. International Journal of Production Economics, 151. Р. 166–177.

Xia, P., Song, W., & Liu, J. (2010). Supply Chain Management and its Impact on Business Performance. International Journal of Production Economics, 132(2). Р. 586–599. DOI: 10.1016/j.ijpe.2010.06.006

Wei Li, John F. McLaughlin, and Bob R. Stone (2011) Supply Chain Management and Firm Performance: Evidence from Small and Medium-Sized Enterprises International Journal of Physical Distribution & Logistics Management.

Łoboda, A., Kicińska, M., & Łoboda, M. (2018). Supply Chain Management in Polish Firms: An Empirical Study. International Journal of Management and Economics, 48(1). Р. 31–41.

Корман, І., Семенда, О., & Осадчук, Н. (2021). Маркетингове дослідження каналів розподілу. Економіка та суспільство, (29).

Багорка, М. О., & Кадирус, І. Г. (2021). Маркетингове управління бізнес-процесами оптових торговельних підприємств. Publishing House “Baltija Publishing”.

Шмиголь, Н. М., Бірюков, Т. Р., Коломоєць, І. Л., & Антонюк, А. А. (2018). Закордонний досвід використання логістики внутрішніх водних шляхів для розвитку агробізнесу України. Вісник Запорізького національного університету. Економічні науки, (2). Р. 112–121.

Гуменюк, А. В., & Школенко, О. Б. (2017). Маркетингове забезпечення процесу створення конкурентоспроможної овочевої продукції. Економіка та суспільство, (12).

Шмиголь, Н., Риженко, О., & Касянок, М. (2021). Управління фінансово-економічною стійкістю підприємства в контексті застосування інструментів фінансового менеджменту. Управління змінами та інновації, (1). Р. 91–94. URL: http://cmi.politehnica.zp.ua/index.php/journal/article/view/21

Шмиголь, Н. М., Коваленко, О. В., Коваленко, Е. В., & Антонюк, А. А. (2018). Обґрунтування необхідності створення транспортно-логістичних центрів в Україні.

Варламова, І. С., & Шмиголь, Н. М. (2017). Вибір моделі залежності екологічної стійкості. Еuropean cooperation, 9(28). Р. 65–73.

Опубліковано
2023-02-20
Як цитувати
Шмиголь, Н., Polcyn, J., & Антонюк, А. (2023). MАРКЕТИНГОВЕ УПРАВЛІННЯ КАНАЛАМИ ПОСТАЧАННЯ ПРОДУКЦІЇ. Управління змінами та інновації, (5), 54-58. https://doi.org/10.32782/CMI/20232-5-9