ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ АГРАРНОГО ПІДПРИЄМСТВА УКРАЇНИ

  • О.В. Коваль Вінницький національний аграрний університет
Ключові слова: маркетинг, управління, маркетингова діяльність, підприємницька діяльність, принципи управління, підприємство, ринкові фактори, конкуренція

Анотація

У роботі досліджуються особливості застосування маркетингу в аграрному секторі економіки України, зокрема, розглядаються основні підходи до управління маркетинговою діяльністю на аграрних підприємствах. Здійснено аналіз можливих підходів та рекомендації щодо ефективного впровадження маркетингу на аграрних підприємствах в Україні. Вказано, що управління маркетинговою діяльністю відіграє суттєве значення для розвитку та ефективної діяльності аграрного підприємства. Наголошено, що саме ефективна робота в сфері управління маркетинговою діяльністю підвищить конкурентоспроможність агропідприємства, розширить його можливості виходу на нові ринки, зумовить збільшення обсягу продажу продукції та зростання прибутку. Виокремлено, що по інерції, багато підприємств не звертає увагу на важливість такої складової як управління маркетингом, що в подальшому негативно відображається на їх економічних показниках. Зроблено висновки, що особливостями управління маркетинговою діяльністю на агропідприємствах є те, що співробітники служби маркетингу повинні вміти вибирати вигідні ринки, аналізувати ринкову ситуацію, готувати рекомендації та рекламні повідомлення про випуск нового виду продукції і прогнозувати ринки, розробляти стратегію, тактику торгівлі, забезпечувати основні вимоги до асортименту, визначати цінову і збутову політику господарства та контролювати її здійснення.

Посилання

Багорка М. О., Абрамович І. А. Формування комплексної системи аграрного маркетингу підприємства. Проблеми системного підходу в економіці. 2022. № 1 (87). С. 97–102.

Гринів Б. В. Економічний аналіз торговельної діяльності : навч. посібник. Київ : ЦУЛ, 2015. 392 с.

Данилко В. К. Управління витратами: Посібник. Київ : Кондор, 2013. 320 с.

Желяпова Г. А. Сучасні тенденції розвитку маркетингу в агропромисловому комплексі. Молодий вчений. 2014. № 5 (08). С. 100–104.

Ковальчук К. Ф. Аналіз господарської діяльності: теорія, методика, розбір конкретних ситуацій: Навч. Посібник. Київ : ЦУЛ, 2015. 328 с.

Макаренко Н. О. Організаційно-економічні стратегії сталого розвитку сільськогосподарського виробництва. Економіка і суспільство: науковий журнал. 2016. Вип. 2. С. 124–129.

Міщенко Д. А. Аграрний маркетинг в системі управління діяльністю підприємства на вітчизняному та продовольчому ринку. Агросвіт. 2008. № 13. С. 27–29.

Островський П. І. Аграрний маркетинг. Навчальний посібник. Київ : Центр навчальної літератури, 2006. 224 с.

Тарасюк А. В. Особливості управління маркетинговою діяльністю аграрного підприємства України. Агросвіт. 2019. № 17. С. 70–78.

Тарасюк А. В. Управління маркетингом як інструмент підвищення конкурентоспроможності аграрних підприємств. Економіка АПК. 2019. № 7. С. 101–106.

Туболець К. Г. Шляхи вдосконалення управління маркетинговою діяльністю аграрних підприємств. Державне управління. 2012. Вип. 174. Т. 186. С. 129–132.

Mazur К. V., Tomashuk I. V. Governance and regulation as an indispensable condition for developing the potential of rural areas. Baltic Journal of Economic Studies. 2019. Vol. 5. № 5. Р. 67–78. DOI: https://doi.org/10.30525/2256-0742/2019-5-5-67-78

Tomashuk I. V. Problems and prospects of management development of rural territories. Baltic Journal of Economic Studies. 2017. Vol. 3. № 5. Р. 214–220. DOI: https://doi.org/10.30525/2256-0742/2017-3-5-214-220

Bagorka, M. O., Abramovych, I. A. (2022) Formuvannia kompleksnoi systemy ahrarnoho marketynhu pidpryiemstva [Formation of a comprehensive system of agrarian marketing of the enterprise]. Problemy systemnoho pidkhodu v ekonomitsi [Problems of the systemic approach in economics], vol. 1 (87), pp. 97–102.

Hryniv, B. V. (2015) Ekonomichnyi analiz torhovelnoi diialnosti [Economic analysis of trading activity]: Navch. Posibnyk. Kyiv: TsUL, 392 p.

Danylko, V. K. (2013) Upravlinnia vytstatamy [Cost management]: Posibnyk. Kyiv: Kondor, 320 p.

Zheliapova, H. A. (2014) Suchasni tendentsii rozvytku marketynhu v ahropromyslovomu kompleksi [Modern trends in marketing development in the agro-industrial complex]. Molodyi vchenyi [A young scientist], vol. 5 (08), pp. 100–104.

Kovalchuk, K. F. (2015) Analiz hospodarskoi diialnosti: Teoriia, metodyka, rozbir konkretnykh sytuatsii [Analysis of economic activities: Theory, methodology, case studies]: Navch. Posibnyk. Kyiv: TsUL, 328 p.

Makarenko, N. O. (2016) Orhanizatsiino-ekonomichni stratehii staloho rozvytku silskohospodarskoho vyrobnytstva [Organizational and economic strategies for sustainable development of agricultural production]. Ekonomika i suspilstvo: naukovyi zhurnal [Economics and Society: Scientific Journal], vol. 2, pp. 124–129.

Mishchenko, D. A. (2008) Ahrarnyi marketynh v systemi upravlinnia diialnistiu pidpryiemstva na vitchyznianomu ta prodovolchomu rynku [Agricultural marketing in the management system of enterprise activity in the domestic and food market]. Ahrosvit [Agroworld], vol. 13, pp. 27–29.

Ostrovskyi, P. I. (2006) Ahrarnyi marketynh [Agricultural marketing]. Navchalnyi posibnyk. Kyiv: Tsentr navchalnoi literatury, 224 p.

Tarasiuk, A. V. (2019) Osoblyvosti upravlinnia marketynhovoiu diialnistiu ahrarnoho pidpryiemstva Ukrainy [Peculiarities of management of marketing activities of agrarian enterprises of Ukraine]. Ahrosvit [Agroworld], vol. 17, pp. 70–78.

Tarasyuk, A. V. (2019) Upravlinnia marketingom yak instrument vyshchennia pidpryuschennospormozhnosti agrarnykh pidpryiemstv [Ways of improving the management of marketing activities of agricultural enterprises]. Derzhavne upravlinnia [Governance], vol. 7, pp. 101–106.

Tubolets, K. H. (2012) Shliakhy vdoskonalennia upravlinnia marketynhovoiu diialnistiu ahrarnykh pidpryiemstv [Ways of improving the management of marketing activities of agricultural enterprises]. Derzhavne upravlinnia [Governance], vol. 174, № 186, рр. 129–132.

Mazur, К. V., Tomashuk, I. V. (2019) Governance and regulation as an indispensable condition for developing the potential of rural areas. Baltic Journal of Economic Studies, vol. 5, № 5, рр. 67–78. DOI: https://doi.org/10.30525/2256-0742/2019-5-5-67-78

Tomashuk, I. V. (2017) Problems and prospects of management development of rural territories. Baltic Journal of Economic Studies, vol. 3, № 5, рр. 214–220. DOI: https://doi.org/10.30525/2256-0742/2017-3-5-214-220

Опубліковано
2023-09-26
Як цитувати
Коваль, О. (2023). ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ АГРАРНОГО ПІДПРИЄМСТВА УКРАЇНИ. Управління змінами та інновації, (7), 85-91. https://doi.org/10.32782/CMI/2023-7-12