МАТЕМАТИЧНІ ОСНОВИ ЕКСПЕДИЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТРАНСПОРТНИХ КОМПАНІЙ ДЛЯ ОПТИМІЗАЦІЇ УПРАВЛІННЯ РЕВЕРСИВНОЮ ЛОГІСТИКОЮ
Анотація
Проведений аналіз існуючих економіко-математичних інструментів та особливостей їх практичного застосування у вирішенні транспортних задач в експедиційній діяльності на прикладі досліджень українських науковців виявив низку обмежень у сфері оптимізації управління реверсивною логістикою повернення транспортних засобів. Зокрема, було виявлено такі ключові проблеми: обмежений доступ до актуальних даних і недостатня повнота статистичної бази, висока чутливість економіко-математичних моделей до змін вхідних параметрів, а також недостатня адаптованість цих моделей до реальних умов функціонування транспортних компаній. Ці фактори визначили мету даного дослідження – удосконалення математичних засад експедиційної діяльності транспортних підприємств шляхом розробки підходів до оптимізації управління реверсивною логістикою повернення транспортних засобів із метою мінімізації операційних витрат. Проведене моделювання транспортних маршрутів дало змогу здійснити комплексний порівняльний аналіз витрат конкурентних транспортних підприємств, сформувати оптимальні плани вантажоперевезень, орієнтовані на мінімізацію сукупних витрат з урахуванням як постійних, так і змінних складових витратної структури.
Посилання
Синявська О., Репіч Т. Оптимізація вантажних перевезень за допомогою системи GPS-моніторингу. Молодий вчений. 2020. № 2 (78). С. 356–359. DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2020-2-78-75
Дмитрів Д., Рогатинська О. (2011). Оптимізація міжнародних вантажних перевезень за допомогою теорії масового обслуговування. Матеріали науково-практичної конференції «Теоретичні та прикладні аспекти розвитку економіки». 2011. С. 67–68. URL: https://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/1177
Коляденко Н., Ментус В. Оптимізація транспортної роботи логістичних компаній. Наукові розробки молоді на сучасному етапі : тези доповідей XVIII Всеукраїнської наукової конференції молодих вчених та студентів (18-19 квітня 2019 р., Київ). Київ : КНУТД. Т. 3 : Економіка інноваційної діяльності підприємств, 2019. С. 208–209. URL: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/14149
Koval, V., Shmygol, N., Đurović, S., Pavićević, Đ., & Honcharova, I. (2025). Analysis of Innovative Electromobility Development and the Advancement of Eco-Friendly Transport Infrastructure. Sustainability, 17(3), 1010.
Jacyna-Gołda, I., Shmygol, N., Gavkalova, N., & Salwin, M. (2024). Sustainable Development of Intermodal Freight Transportation—Through the Integration of Logistics Flows in Ukraine and Poland. Sustainability, 16(1), 267.
Pulina, T., Shmygol, N., Somych, N., Narivs' kyi, O., & Gudz, P. (2021). Determination of the Clustering Potential of the Machine-Building Industry in Zaporizhzhia Region. In SHS Web of Conferences (Vol. 100, p. 01023). EDP Sciences.
Погребний В. Управління логістичними процесами у транспортній сфері. Економіка та суспільство. 2024. № 63. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-63-87
Рисцов І., Каплун О. Економіко-математичне моделювання діяльності транспортної галузі. Молодий вчений. 2018. № 3 (55). С. 374–377. URL: https://molodyivchenyi.ua/index.php/journal/article/view/4966
Шишкіна О. В. Економіко-математичне моделювання ефективності різних видів транспорту при формуванні містоутворюючих підприємств. Вісник Чернігівського технологічного університету. 2010. № 41. С. 56–68. URL: http://ir.stu.cn.ua/handle/123456789/11051
Syniavska O., Repich T. (2020). Optymizatsiia vantazhnykh perevezen za dopomohoiu systemy GPS-monitorynhu. Molodyi vchenyi, 2 (78), 356–359. DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2020-2-78-75
Dmytriv D., Rohatynska O. (2011). Optymizatsiia mizhnarodnykh vantazhnykh perevezen za dopomohoiu teorii masovoho obsluhovuvannia. Materialy naukovo-praktychnoi konferentsii «Teoretychni ta prykladni aspekty rozvytku ekonomiky», 67–68. Available at: https://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/1177
Koliadenko N., Mentus V. (2019). Optymizatsiia transportnoi roboty lohistychnykh kompanii. Naukovi rozrobky molodi na suchasnomu etapi : tezy dopovidei XVIII Vseukrainskoi naukovoi konferentsii molodykh vchenykh ta studentiv (18-19 kvitnia 2019 r., Kyiv). Kyiv : KNUTD. T. 3 : Ekonomika innovatsiinoi diialnosti pidpryiemstv. S. 208–209. Available at: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/14149
Koval, V., Shmygol, N., Đurović, S., Pavićević, Đ., & Honcharova, I. (2025). Analysis of Innovative Electromobility Development and the Advancement of Eco-Friendly Transport Infrastructure. Sustainability, 17(3), 1010.
Jacyna-Gołda, I., Shmygol, N., Gavkalova, N., & Salwin, M. (2024). Sustainable Development of Intermodal Freight Transportation—Through the Integration of Logistics Flows in Ukraine and Poland. Sustainability, 16(1), 267.
Pulina, T., Shmygol, N., Somych, N., Narivs kyi, O., & Gudz, P. (2021). Determination of the Clustering Potential of the Machine-Building Industry in Zaporizhzhia Region. In SHS Web of Conferences (Vol. 100, p. 01023). EDP Sciences.
Pohrebnyi V. (2024). Upravlinnia lohistychnymy protsesamy u transportnii sferi. Ekonomika ta suspilstvo, (63). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-63-87
Rystsov I., Kaplun O. (2018). Ekonomiko-matematychne modeliuvannia diialnosti transportnoi haluzi. Molodyi vchenyi, 3 (55), 374–377. Available at: https://molodyivchenyi.ua/index.php/journal/article/view/4966
Shyshkina O. V. (2010). Ekonomiko-matematychne modeliuvannia efektyvnosti riznykh vydiv transportu pry formuvanni mistoutvoriuiuchykh pidpryiemstv. Visnyk Chernihivskoho tekhnolohichnoho universytetu, (41), 56–68. Available at: http://ir.stu.cn.ua/handle/123456789/11051