ОСНОВНІ ДЕТЕРМІНАНТИ ЕФЕКТИВНОГО УПРАВЛІННЯ ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДІВ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я ЯК ЕЛЕМЕНТА СОЦІАЛЬНОГО ТА МЕДИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАСЕЛЕННЯ РЕГІОНУ
Анотація
Предметом дослідження авторів є система соціально-економічних відносин, що мають місце у системі менеджменту закладів охорони здоров’я. Здоров’я автори розглядають як основний драйвер зростання продуктивності економіки та соціальних зрушень, а також покращання якості життя. Крім того, зазначається, що питання профілактики, а, головне, вчасного та коректного лікування захворювань набуло особливої актуальності в умовах пандемії коронавірусу. Наведено статистичні дані щодо наслідків пандемії для соціально-економічного світового розвитку. Метою статті є виявлення напрямків підвищення ефективності управління закладами охорони здоров’я. У рамках дослідження проведено порівняльний аналіз існуючих підходів до управління медичними закладами. Зроблено висновки про те, що національна система охорони здоров’я, зокрема в сфері медичних послуг, України потребує адаптації до сучасних технологічних та соціально-економічних змін, зумовлених виникненням епідеміологічних загроз на зразок COVID-19. Авторами визначено особливості функціонування ринку медичних послуг. Виявлено специфічні характеристики для ринку медичних послуг та унікальні акценти в державному регулюванні цього ринку. Автори зауважили на доцільності економічної оцінки ефективності змін у медичній сфері та розглянули можливості додаткових джерел фінансування закладів охорони здоров’я. На підставі експертних оцінок зроблено висновок про доцільність пошуку додаткових джерел фінансування регіональних медичних систем. Коротко проаналізовано систему охорони здоров’я іншої країни з підкресленням інноваційних складових. Приділено увагу огляду загальних принципів побудови організаційно-економічного механізму управління закладами охорони здоров’я. За результатами досліджень дано пропозиції щодо впровадження заходів для покращання менеджменту закладів охорони здоров’я. Підкреслено необхідність реформування галузі охорони здоров’я, що мають бути спрямовані на зміцнення централізованого державного контролю з використанням адміністративних та інформаційних технологій.
Посилання
Koronavirus: statystyka po krainakh. Available at: https://index.minfin.com.ua/ua/reference/coronavirus/geography/
Todd J., Gepp A., Stern S., Vanstone B.J. (2022). Improving decision making in the management of hospital readmissions using modern survival analysis techniques. Decision Support Systems. Vol. 156, 113747.
Fonseca G.L., Penalver A.J.B., Anunciacao P.F. (2022). Effective hospital response to covid-19: evidence from social healthcare organizations in Brazil and Portugal. CIRIEC-Espana Revista de Economia Publica, Social y Cooperativa. № 104. P. 267–301.
Vasilyeva T., Kuzmenko O., Kuryłowicz M., Letunovska, N. (2021). Neural network modeling of the economic and social development trajectory transformation due to quarantine restrictions during COVID-19. Economics and Sociology. № 14(2). Р. 313–330. DOI: https://doi.org/10.14254/2071-789X.2021/14-2/17
Hampel K.D. (2021). Patients' assessment of medical services quality – a determinant of changes in medical entity management on the example of Poland. Journal of Organizational Change Management. № 34(7). P. 1270–1284.
Tortorella G.L., Fogliatto F.S., Sunder M.V., Cawley Vergara A.M., Vassolo R. (2021). Assessment and prioritisation of Healthcare 4.0 implementation in hospitals using Quality Function Deployment. International Journal of Production Research. P. 3147–3169. DOI: https://doi.org/10.1080/00207543.2021.1912429
Chen P.-T., Lin Ch.-Li, Wu W.-N. (2020). Big dat management in healthcare: adoption challenges and implications. International Journal of Information Management. № 53, 102078. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2020.102078
Adinolfi P., Borgonovi E. (2018). The myths of health care: towards new models of leadership and management in the healthcare sector, 272 p. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-53600-2
Esposito A. (2017). Hospital branding in Italy: a pilot study based on the case method. Health Marketing Quarterly. № 34(1). P. 35–47. DOI: https://doi.org/10.1080/07359683.2016.1275211
Starchenko L., Lyeonov S., Vasylieva T., Pimonenko T., Lyulyov O. Environmental management and green brand for sustainable entrepreneurship. In E3S Web of Conferences (2021, Vol. 234, p. 00015). EDP Sciences.
Melnyk Yu.М., Saher L.Yu., Cherkas І.Yu. (2016). Transformatsiia marketynhovykh komunikatsii: netradytsiini vydy. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. № 2. P. 164–168.
Teletov A., Letunovska N., Lazorenko V. (2020). Innovations in online advertising management of Ukrainian business entities. International Journal of Advanced Trends in Computer Science and Engineering. № 9. Р. 272–279. DOI: https://doi.org/10.30534/ijatcse/2020/4091.22020
Minchenko M., Artyukhova N., Zdoima A. (2020). Effective models for promoting goods through social networks. Innovation, Social and Economic Challenges : the International Scientific Online Conference (Sumy, December 1-3). Р. 45–48.
Khomenko L.M., Saher L.Yu. (2021). Influencer marketing in blood service facilities. Naukovyi visnyk Polissia. № 1(17). S. 74–77.
Hanulakova E., Dano F., Kukura M., Hula R. (2021). Marketing in social innovations targeted at healthcare. Marketing and Management of Innovations. № 3. Р. 90–107. DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2021.3-08
Kotenko S., Kobushko I., Heiets I., Rusanov O. (2021). КРІ model impact on employee motivation and competitiveness of private healthcare facilities. Health Economics and Management Review. № 2(2). Р. 31–42.
Kobushko Ia., Kobushko I., Starinskyi M., Zavalna Zh. (2020). Managing team effectiveness based on key performance indicators of its members. International Journal for Quality Research. № 14(4). Р. 1245–1260. DOI: https://doi.org/10.24874/IJQR14.04-17
Medychna reforma. Available at: https://www.kmu.gov.ua/diyalnist/reformi/rozvitok-lyudskogo-kapitalu/reforma-sistemi-ohoroni-zdorovya
Medychna reforma. Ofis reform. Available at: http://surl.li/bjsfh
Коронавірус: статистика по країнах:. URL: https://index.minfin.com.ua/ua/reference/coronavirus/geography/
Todd J., Gepp A., Stern S., Vanstone B.J. Improving decision making in the management of hospital readmissions using modern survival analysis techniques. Decision Support Systems. 2022. Vol. 156, 113747.
Fonseca G.L., Penalver A.J.B., Anunciacao P.F. Effective hospital response to covid-19: evidence from social healthcare organizations in Brazil and Portugal. CIRIEC-Espana Revista de Economia Publica, Social y Cooperativa. 2022. № 104. P. 267–301.
Vasilyeva T., Kuzmenko O., Kuryłowicz M., Letunovska, N. (2021). Neural network modeling of the economic and social development trajectory transformation due to quarantine restrictions during COVID-19. Economics and Sociology. 2021. № 14(2). Р. 313–330. DOI: https://doi.org/10.14254/2071-789X.2021/14-2/17
Hampel K.D. Patients' assessment of medical services quality – a determinant of changes in medical entity management on the example of Poland. Journal of Organizational Change Management. 2021. № 34(7). P. 1270–1284.
Tortorella G.L., Fogliatto F.S., Sunder M.V., Cawley Vergara A.M., Vassolo R. Assessment and prioritisation of Healthcare 4.0 implementation in hospitals using Quality Function Deployment. International Journal of Production Research. 2021. P. 3147–3169. DOI: https://doi.org/10.1080/00207543.2021.1912429
Chen P.-T., Lin Ch.-Li, Wu W.-N. Big dat management in healthcare: adoption challenges and implications. International Journal of Information Management. 2020. № 53, 102078. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2020.102078
Adinolfi P., Borgonovi E. The myths of health care: towards new models of leadership and management in the healthcare sector, 2018, 272 p. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-53600-2
Esposito A. Hospital branding in Italy: a pilot study based on the case method. Health Marketing Quarterly. 2017. № 34(1). P. 35–47. DOI: https://doi.org/10.1080/07359683.2016.1275211
Starchenko L., Lyeonov S., Vasylieva T., Pimonenko T., Lyulyov O. Environmental management and green brand for sustainable entrepreneurship. In E3S Web of Conferences (2021, Vol. 234, p. 00015). EDP Sciences.
Мельник Ю.М., Сагер Л.Ю., Черкас І.Ю. Трансформація маркетингових комунікацій: нетрадиційні види. Вісник Хмельницького національного університету. 2016. № 2. С. 164–168.
Teletov A., Letunovska N., Lazorenko V. Innovations in online advertising management of Ukrainian business entities. International Journal of Advanced Trends in Computer Science and Engineering. 2020. № 9. Р. 272–279. DOI: https://doi.org/10.30534/ijatcse/2020/4091.22020
Minchenko M., Artyukhova N., Zdoima A. Effective models for promoting goods through social networks. Innovation, Social and Economic Challenges: the International Scientific Online Conference (Sumy, December 1-3, 2020). Р. 45–48.
Khomenko L.M., Saher L.Yu. Influencer marketing in blood service facilities. Науковий вісник Полісся. 2021. № 1(17). C. 74–77.
Hanulakova E., Dano F., Kukura M., Hula R. (2021). Marketing in social innovations targeted at healthcare. Marketing and Management of Innovations. 2021. № 3. Р. 90–107. DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2021.3-08
Kotenko S., Kobushko I., Heiets I., Rusanov O. (2021). КРІ model impact on employee motivation and competitiveness of private healthcare facilities. Health Economics and Management Review. 2021. № 2(2). Р. 31–42.
Kobushko Ia., Kobushko I., Starinskyi M., Zavalna Zh. Managing team effectiveness based on key performance indicators of its members. International Journal for Quality Research. 2020. № 14(4). Р. 1245–1260. DOI: https://doi.org/10.24874/IJQR14.04-17
Медична реформа. URL: https://www.kmu.gov.ua/diyalnist/reformi/rozvitok-lyudskogo-kapitalu/reforma-sistemi-ohoroni-zdorovya
Медична реформа. Офіс реформ. URL: http://surl.li/bjsfh