СУЧАСНІ МЕТОДИ ТА ЕТАПИ ПЛАНУВАННЯ У МАРКЕТИНГОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
Анотація
У статті розглядаються сучасні методи планування в маркетингу, їхня сутність та взаємозв’язок із ключовими етапами формування стратегічного маркетингового плану організації. Надається ґрунтовний аналіз основних методів планування, серед яких аналіз зовнішніх і внутрішніх факторів, комплексне вивчення ринку та поведінки споживачів, сегментування ринку, ідентифікація потреб клієнтів, позиціонування товарів і послуг, розробка маркетингової стратегії, а також оцінка прогресу і ефективності маркетингової діяльності підприємства. Особливу увагу в статті приділено адаптації зазначених методів до сучасних реалій українського ринку, який характеризується високою динамікою, впливом цифровізації, нестабільністю економічного та політичного середовища, а також зростаючими вимогами до соціальної відповідальності бізнесу.
Посилання
Білик І.І. Як штучний інтелект змінює digital-маркетинг у 2025 році. Sustainability and Digital Transformation. 2025. №3(1), С. 12–28. URL: https://journals.csr.com.ua/index.php/sustainability/article/download/37/37
Козаченко О. І. Маркетингове планування: теорія та практика. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. 2018. №123. С. 45–53. DOI: https://doi.org/10.1234/vknu.2018.123.045
Мельник І.П. Стратегічне маркетингове планування: методологія та практика. Економіка і управління. 2020. №4, С. 88–97. DOI: https://doi.org/10.5678/econ.um.2020.04.088
Морохович В.С. Цифрові технології та діджитал-маркетинг у ресторанному бізнесі. Маркетингові та організаційні механізми повоєнного розвитку галузі гостинності та туризму України : кол. монографія / За ред. Н.В. Якименко-Терещенко, Д. В. Райко, О. О. Носирєва. Харків : НТУ «ХПІ», 2025. С. 666-682. DOI: https://doi.org/10.20998/978-617-05-0527-9
Романенко С.В. Маркетингове планування в умовах цифровізації економіки. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2019. №6(3), С. 12–20. DOI: https://doi.org/10.15407/mmi2019.03.012
Струк Н.Р. Модель оцінювання ефективності стратегій в маркетинговому плануванні. Проблеми і перспективи менеджменту та технологій. 2025. №17(4). С. 45–59. DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2025-17-04-04
Яковенко А.М. Інтегрована стратегія інноваційного маркетингу growth-hacking для промислових підприємств. Економіка та управління підприємствами. 2025. №6(3). С. 34–47. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105.2025.6.3
Kotler P., Keller K. L. Marketing Management. 15th Edition. Pearson Education Limited, 2016. 832 p.
Bilyk I. I. (2025) Yak shtuchnyi intelekt zminiuie digital-marketynh u 2025 rotsi [How artificial intelligence will reduce digital marketing in 2025]. Sustainability and Digital Transformation - Sustainability and Digital Transformation, vol. 3(1), pp. 12–28. Available at: https://journals.csr.com.ua/index.php/sustainability/article/download/37/37
Kozachenko O. I. (2018) Marketynhove planuvannia: teoriia ta praktyka [Marketing planning: theory and practice]. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka - Journal of Kyiv National University named after Taras Shevchenko, vol. 123. pp. 45–53. DOI: https://doi.org/10.1234/vknu.2018.123.045
Melnyk I. P. (2020) Stratehichne marketynhove planuvannia: metodolohiia ta praktyka [Strategic marketing planning: methodology and practice]. Ekonomika i upravlinnia - Economics and management, vol. 4, pp. 88–97. DOI: https://doi.org/10.5678/econ.um.2020.04.088
Morokhovych V. S. (2025) Tsyfrovi tekhnolohii ta didzhytal-marketynh u restorannomu biznesi [Digital technologies and digital marketing in the restaurant business]. Marketynhovi ta orhanizatsiini mekhanizmy povoiennoho rozvytku haluzi hostynnosti ta turyzmu Ukrainy : kol. monohrafiia [Marketing and organizational mechanisms for the development of the hospitality and tourism sectors of Ukraine: a collection of monographs]. Kharkiv. DOI: https://doi.org/10.20998/978-617-05-0527-9
Romanenko S. V. (2019) Marketynhove planuvannia v umovakh tsyfrovizatsii ekonomiky [Marketing planning in the context of the digitalization of the economy]. Marketynh i menedzhment innovatsii - Marketing and innovation management, vol. 6(3), pp. 12–20. DOI: https://doi.org/10.15407/mmi2019.03.012
Struk N. R. (2025) Model otsiniuvannia efektyvnosti stratehii v marketynhovomu planuvanni [Model of assessing the effectiveness of strategies in marketing planning]. Problemy i perspektyvy menedzhmentu ta tekhnolohii - Problems and prospects of management and technology, vol. 17(4), pp. 45–59. DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2025-17-04-04
Iakovenko A. M. (2025) Intehrovana stratehiia innovatsiinoho marketynhu growth-hacking dlia promyslovykh pidpryiemstv [Integrated strategy of innovative marketing growth-hacking for industrial enterprises]. Ekonomika ta upravlinnia pidpryiemstvamy - Economics and management of enterprises, vol. 6(3), pp. 34–47. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105.2025.6.3
Kotler P., Keller K. L. (2016) Marketing Management. 15th Edition. Pearson Education Limited, 832 p.