МАТЕМАТИЧНИЙ ІНСТРУМЕНТАРІЙ ВЕБ-АНАЛІТИКИ ДЛЯ ОЦІНКИ ВАРТОСТІ МЕДІА-РЕСУРСІВ У ЦИФРОВІЙ ЕКОНОМІЦІ

Ключові слова: веб-аналітика, цифрова економіка, монетизація, дохід від реклами, вартість медіа-ресурсу, теорія ймовірностей, соціальні мережі

Анотація

Проведено аналіз сучасних наукових напрацювань щодо інструментального забезпечення веб-аналітики медіа-ресурсів та оцінки їх ринкової вартості. Це зумовило мету дослідження з удосконалення математичних основ веб-аналітики для оцінки вартості медіа-ресурсів, як форм комунікацій у цифровій економіці. З’ясовано взаємозв’язок між основними метриками веб-аналітики YouTube, що знайшли відображення у вигляді відповідної структурно-функціональної схеми; обгрунтовано необхідність застосування інструментарію математичної статистики для оцінки довірчих інтервалів під час прогнозування ключових метрик; удосконалено методичний підхід до оцінки ринкової вартості медіа-ресурсу на основі поєднання витратного методу й капіталізації прибутку. Це дало можливість здійснювати факторний аналіз розрахункового доходу й оптимізувати стратегію його просування на ринку, знижуючи невизначеність та економічний ризик, а також нівелювати обмеження методу аналогій під час оцінки справедливої вартості медіа-ресурсів.

Посилання

Top Websites Ranking. URL: https://www.similarweb.com/top-websites/ (дата звернення: 19.09.2024).

Пономаренко І. В. Цифровий маркетинг як ефективний інструмент підвищення рівня конкурентоспроможності компанії. Проблеми інноваційно-інвестиційного розвитку. Серія : Економіка та менеджмент. 2018. № 15. С. 57–65. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Piir_2018_15_7 (дата звернення: 19.09.2024).

Мудра І. Веб-аналітика як важлива складова успішного функціонування ЗМІ в Інтернеті. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Журналістські науки. Львівська політехніка. 2018. № 896. С. 117–126.

Пахольчук Я. Інструменти веб-аналітики для аналізу відвідувачів сайтів. Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії. 2018. № 1(3). С. 71–77.

Пономаренко І. В. Веб-аналітика як важливий інструмент цифрового маркетингу. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. Серія : Економіка та управління підприємствами. 2018. № 4(15). С. 231–235. URL: https://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/15_2018/40.pdf (дата звернення: 19.09.2024 р.).

Баранюк О. В., Симоненко О. В. Методичні аспекти оцінки вартості медіа-активів. Вісник Національного університету «Київський національний університет імені Тараса Шевченка». Економічний факультет. 2021. № 64. С. 156–163.

Бондаренко Н. В. Оцінка вартості медіа-ресурсу як фактор його ефективного розвитку. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія: Економічні науки. 2020. № 3. С. 170–175.

Верещагіна О. І., Ковальчук В. О., Ковальчук О. О. Методика оцінки вартості медіа-ресурсу на основі аналізу його контентної складової. Вісник Житомирського національного технічного університету. Серія: Економічні науки. 2022. № 4 (114). С. 118–124.

Герасимчук Н. М., Симоненко О. В. Методи оцінки вартості медіа-ресурсів у контексті сучасних економічних реалій. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. Серія: Економічні науки. 2020. № 4 (34). С. 105–110.

Ковальчук О. О., Ковальчук В. О., Верещагіна О. І. Методика оцінки вартості медіа-ресурсу на основі аналізу його аудиторії. Вісник Житомирського національного технічного університету. Серія: Економічні науки. 2021. № 3 (103). С. 118–124.

Cherniavska O. et al. Alternative network businesses and approaches of operative income prediction within YouTube channel case // CEUR Workshop Proceedings. – 2022. – Т. 3530.

Top Websites Ranking. Available at: https://www.similarweb.com/top-websites/ (accessed September 19, 2024).

Ponomarenko I. V. (2018) Digital marketing as an effective tool for increasing the company's competitiveness. Problems of innovation and investment development. Series: Economics and management. Vol. 15, pp. 57–65. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Piir_2018_15_7 (accessed September 19, 2024).

Mudra I. (2018) Web analytics as an important component of the successful functioning of mass media on the Internet. Bulletin of the Lviv Polytechnic National University. Series: Journalistic sciences. Lviv Polytechnic. Vol. 896, pp. 117–126.

Pakholchuk Y. (2018) Web analytics tools for website visitor analysis. International relations, public communications and regional studies. Vol. 1(3), pp. 71–77.

Ponomarenko I. V. (2018) Web analytics as an important digital marketing tool. Eastern Europe: Economy, Business and Management. Series: Economics and enterprise management. Vol. 4(15), pp. 231–235. Available at: https://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/15_2018/40.pdf (accessed September 19, 2024).

Baraniuk O. V., Symonenko O. V. (2021) Methodological aspects of media asset value estimation. Bulletin of the National University "Kyiv National University named after Taras Shevchenko". Faculty of Economics. Vol. 64, pp. 156–163.

Bondarenko N. V. (2020) Evaluation of the media resource value as a factor of its effective development. Scientific Bulletin of Kherson State University. Series: Economic Sciences. Vol. 3, pp. 170–175.

Vereshchagina O. I., Kovalchuk V. O., Kovalchuk O. O. (2022) Methodology for evaluating the media resource value based on the analysis of its content component. Bulletin of the Zhytomyr National Technical University. Series: Economic Sciences. Vol. 4 (114), pp. 118–124.

Gerasimchuk N. M., Symonenko O. V. (2020) Methods of evaluating the media resources value in the context of modern economic realities. Scientific Bulletin of the Melitopol State Pedagogical University. Series: Economic Sciences. Vol. 4 (34), pp. 105–110.

Kovalchuk O. O., Kovalchuk V. O., Vereshchagina O. I. (2021) Methodology for evaluating the value of a media resource based on the analysis of its audience. Bulletin of the Zhytomyr National Technical University. Series: Economic Sciences. Vol. 3 (103), pp. 118–124.

Cherniavska, O., Shmygol, N., Yelisieiev, Y., Schiavone, F., Shmygol, Y., & Cherniavska, A. (2022). Alternative network businesses and approaches of operative income prediction within YouTube channel case. In CEUR Workshop Proceedings (Vol. 3530).

Опубліковано
2024-10-02
Як цитувати
Шмиголь, Н., Бирський, В., & Антонюк, А. (2024). МАТЕМАТИЧНИЙ ІНСТРУМЕНТАРІЙ ВЕБ-АНАЛІТИКИ ДЛЯ ОЦІНКИ ВАРТОСТІ МЕДІА-РЕСУРСІВ У ЦИФРОВІЙ ЕКОНОМІЦІ. Управління змінами та інновації, (11), 5-9. https://doi.org/10.32782/CMI/2024-11-1