ЕФЕКТИВНА УПРАВЛІНСЬКА ПРАКТИКА: ПУБЛІЧНЕ ВЕДЕННЯ НОТАТОК У ВІРТУАЛЬНІЙ КОМАНДНІЙ СПІВПРАЦІ
Анотація
У статті розглядається публічне ведення нотаток як дієвий управлінський інструмент для підвищення ефективності та результативності онлайн-зустрічей в ІТ-сфері. В умовах швидких змін, гібридних форматів роботи та розподілених команд, питання чіткості комунікації та узгодженості дій набувають особливої актуальності. Онлайн-наради часто супроводжуються низкою викликів: від втрати фокусу уваги та дублювання завдань до недостатнього залучення учасників та невизначеності щодо прийнятих рішень. У таких умовах публічне нотаткописання розглядається як структурований підхід, що дозволяє зменшити інформаційний шум, зафіксувати ключові тези обговорення, окреслити відповідальних осіб та терміни виконання. У фокусі уваги – подолання типових проблем, таких як неузгодженість процесів, нечіткий розподіл ролей, відсутність єдиного інформаційного поля та фрагментарність у прийнятті рішень. Публічні нотатки забезпечують створення єдиного джерела правди (single source of truth), що дозволяє всім учасникам мати доступ до актуальної, перевіреної та структурованої інформації. Дослідження базується на аналізі ролі публічного нотаткописання в системах управлінської комунікації та практиках управління. Визначено ключові компетентності для ефективної реалізації підходу: здатність до синхронного узагальнення інформації, комунікативна спритність, навички багатозадачності та фасилітації. Публічне ведення нотаток трактується не лише як технічна дія, а як елемент управлінської культури, що підтримує дисципліну, прозорість і продуктивність у команді. Результати дослідження засвідчують, що впровадження публічного нотаткописання сприяє підвищенню чіткості комунікації, покращенню контролю з боку менеджменту, забезпеченню відслідковуваності прийнятих рішень та активнішій участі всіх зацікавлених сторін. Такий підхід позитивно впливає на виконання завдань, підвищує відповідальність учасників та сприяє ефективному управлінню командною продуктивністю в онлайн-середовищі. Закріплення практики публічних нотаток як постійного управлінського інструменту дозволяє ІТ-командам залишатися гнучкими, адаптивними та орієнтованими на постійне вдосконалення. Окрему увагу приділено перспективам використання інструментів на основі штучного інтелекту для автоматизації процесів нотаткописання, а також можливостям їхнього впровадження в інші управлінські контексти.
Посилання
Laoyan, S. (2024, June 13). How to take effective meeting notes: Templates and tips. Asana. Available at: https://asana.com/resources/meeting-notes-tips
Effective Meeting Minutes: How to Write a Meeting Summary with Template – Miami Cloud. Miami Cloud. Available at: https://miamicloud.com/effective-meeting-minutes-how-to-write-a-meeting-summary-with-template/ (date of access: 23.03.2025).
Salomaa, E., & Lehtinen, E. (2023). Public note-taking on a digital platform as a workplace practice. Discourse Studies, no. 25, is. 6, pp. 775–798. DOI: https://doi.org/10.1177/14614456231167734
Cao, H., Lee, C.-J., Iqbal, S., Czerwinski, M., Wong, P. N. Y., Rintel, S., Hecht, B., Teevan, J., & Yang, L. (2021). Large Scale Analysis of Multitasking Behavior During Remote Meetings. In CHI '21: CHI Conference on Human Factors in Computing Systems. ACM. DOI: https://doi.org/10.1145/3411764.3445243
Greenhow, C., Li, J., & Mai, M. (2019). From tweeting to meeting: Expansive professional learning and the academic conference backchannel. British Journal of Educational Technology, no. 50, is. 4, pp. 1656–1672. DOI: https://doi.org/10.1111/bjet.12817
Hoff, A., Lungu, M., Seidl, C., & Lanza, M. (2024). Collaborative Software Exploration with Multimedia Note Taking in Virtual Reality. In ICPC '24: 32nd IEEE/ACM International Conference on Program Comprehension. ACM. DOI: https://doi.org/10.1145/3643916.3644427
Arianto, R., Asmara, R. A., Nurhasan, U., & Rahmanto, A. N. (2024). Automatic notes based on video records of online meetings using the latent Dirichlet allocation method. International Journal of Electrical and Computer Engineering (IJECE), no. 14, is. 4, pp. 4147. DOI: https://doi.org/10.11591/ijece.v14i4.pp4147-4153