СПЕЦИФІКА ІННОВАЦІЙНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ В ТУРИСТИЧНІЙ СФЕРІ
Анотація
Метою статті є дослідження особливостей інноваційного менеджменту в туристичній сфері та проблеми впровадження інновацій у туристичні підприємства. Досліджено питання визначення інноваційного менеджменту та інноваційних процесів в різних сферах економіки. Туристична сфера, як і будь-яка інша, потребує сучасних методів, форм та механізмів обслуговування. Щоб вистояти у конкурентній боротьбі на туристичному ринку підприємства сфери туризму мають впроваджувати інноваційний менеджмент, тим самим забезпечуючи якісне обслуговування туриста. Розглянуто питання специфіки та особливостей інноваційного менеджменту в туристичній сфері. Визначено інноваційний менеджмент в туристичній сфері як сучасну систему розробки, освоєння та управління нововведенням в туризмі, інвестиціями, що вкладаються власниками в розвиток всіх видів інновацій, та механізм управління цими процесами, спрямованих на вдосконалення та розвиток об'єкта управління і збільшення його капіталу. Окреслено процеси управління інноваціями в туристичній сфері та світовій практиці, які отримали назву інноваційні процеси, практичний потенціал яких в значній мірі визначається рівнем розвитку туристичної інноваційної інфраструктури.
Посилання
Генеральної угоди з торгівлі послугами від 15.04.1994. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/981_017.
Про інноваційну діяльність : Закон України від 4 липня 2002 р. № 40-ІV. URL: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/40-15.
Гарбера О.Є. Особливості інноваційних процесів в туристичній індустрії. Економікс. 2009. № 15. URL: http://www.rusnauka.com/15_NPN_2009/Economics/46418.doc.htm.
Зайцева Н.А. Менеджмент в социальном сервисе и туризме : учебник [для студентов вузов]. Москва : Издательский центр «Академия», 2003. 281 с.
Інноваційний менеджмент. Вікіпедія. URL:https://uk.wikipedia.org/wiki.
Молчанова В.А. Инновации в туризме : определение, особенности, классификация. Матер. науч.-практ. конф. «Проблемы устойчивого развития рекреационных регионов». Сочи : РИО СНИЦ РАН, 2008. С. 62–69.
Новиков В.С. Инновации в туризме. Москва : ИЦ «Академия», 2007. 208 с.
Романова М.М. Инновации в индустрии туризма. Инновации в науке. 2014. № 29. С. 224–228.
Свирина А.А. Методические аспекты оценки нормы управляемости и применение ее в регулярном менеджменте. Менеджмент в России и за рубежом. 2010. № 5.С. 107–113.
Тімар І. В. Вплив іміджу підприємства сфери готельних послуг на формування його конкурентних переваг. Вісник Дні-пропетровського університету. Серія : Економіка. 2015. Вип. 9(3). С. 145–149.
Тихомирова И.И., Андреева А.А. Инновационная деятельность в сфере туризма : сущность и специфика. Интернет- журнал «Науковедение». 2015. Т. 7. № 2. URL: http://naukovedenie.ru.
Уткина Ю.Н., Висилева А.В. Инновационный менеджмент на предприятиях. Вісник економіки транспорту і промисло¬вості. № 46. 2014. С. 298–302.
Фролова Т.А. Экономика и управление в сфере социально-культурного сервиса и туризма : [конспект лекций]. Таган¬рог : Изд-во ТТИ ЮФУ, 2011. 74 с.
Чернікова В.І. Особливості інновацій у туризмі. Вісник ДІТБ. 2012. № 16. С. 89–94.
Heneralnoi uhody z torhivli posluhamy vid 15.04.1994. Available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/981_017.
Pro innovatsiinu diialnist: Zakon Ukrainy vid 4 lypnia 2002 r. № 40-IV. Available at: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/40-15.
Harbera O.Ie. (2009) Osoblyvosti innovatsiinykh protsesiv v turystychnii industrii. Ekonomiks, no. 15. Available at: http://www.rusnauka.com/15_NPN_2009/Economics/46418.doc.htm.
Zaitseva N.A. (2003) Menedzhment v sotsyalnom servyse y turyzme: uchebnyk [dlia studentov vuzov]. Moscow: Yzdatelskyi tsentr «Akademyia», 281 p.
Innovatsiinyi menedzhment. Vikipediia. Available at: https://uk.wikipedia.org/wiki.
Molchanova V.A. (2008) Ynnovatsyy v turyzme : opredelenye, osobennosty, klassyfykatsyia. Mater. nauch.-prakt. konf. «Problemy ystoichyvoho razvytyia rekreatsyonnykh rehyonov». Sochy: RYO SNYTs RAN, pp. 62–69.
Novykov V.S. (2007) Ynnovatsyy v turyzme. Moscow: YTs «Akademyia», 208 p.
Romanova M.M. (2014) Ynnovatsyy v yndustryy turyzma. Ynnovatsyy v nauke, no. 29, pp. 224–228.
Svyryna A.A. (2010) Metodycheskye aspekty otsenky normy upravliaemosty y prymenenye ee v rehuliarnom menedzhmente. Menedzhment v Rossyy y za rubezhom, no. 5, pp. 107–113.
Timar I.V. (2015) Vplyv imidzhu pidpryiemstva sfery hotelnykh posluh na formuvannia yoho konkurentnykh perevah. Visnyk Dnipropetrovskoho universytetu. Seriia: Ekonomika, vyp. 9 (3), pp. 145–149.
Tykhomyrova Y.Y., Andreeva A.A. (2015) Ynnovatsyonnaia deiatelnost v sfere turyzma : sushchnost y spetsyfyka. Ynter¬net-zhurnal «Naukovedenye». T. 7, no. 2. Available at: http://naukovedenie.ru.
Utkyna Yu.N., Vysyleva A.V. (2014) Ynnovatsyonnyi menedzhment na predpryiatyiakh. Visnyk ekonomiky transportu i promys¬lovosti, no. 46, pp. 298–302.
Frolova T.A. (2011) Ekonomyka y upravlenye v sfere sotsyalno-kulturnoho servysa y turyzma: [konspekt lektsyi]. Tahanroh: Yzd-vo TTY YuFU, 74 p.
Chernikova V.I. (2012) Osoblyvosti innovatsii u turyzmi. Visnyk DITB, no.16, pp. 89–94.