СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО РОЗРОБКИ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА СФЕРИ ПОСЛУГ
Анотація
У статті досліджено сучасні підходи до розробки стратегії розвитку підприємства сфери послуг. Визначено пере- ваги стратегічного управління та недоліки по його використанню. Встановлено, що в основі стратегічного менедж- менту лежить прийняття управлінських рішень, орієнтованих на врахування зовнішнього середовища на досягнення конкурентноздатності підприємства сфери послуг. Обґрунтовано, що більшість підприємств сфери послуг дотриму- ються визначеної стратегічної орієнтації протягом 15–20 років. Досліджено образи дій формулювання стратегій: підприємницький, навчання посередництвом досвіду та плановий. Встановлено, що стратегічне планування покращує конкурентну позицію підприємства та забезпечує довгостроковий прибуток. Встановлено мету стратегічного управ- ління, яка є основою для забезпечення його конкурентоспроможності існування в довгостроковій перспективі: визна- чити місію, цілі та стратегії, розробка і забезпечення виконання системи планів як інструментів реалізації страте- гічних орієнтирів з удосконалення підприємства та його окремих підсистем.
Посилання
Мельник Ю. Стратегічне управління туристичним підприємством на міжнародному ринку / Ю. Мельник, Л. Цетнар // Міжнародна економіка та управління. – 2012. – С. 58–63.
Клівець П.Г. Стратегія підприємства: навч. посіб. – К.: Академвидав, 2007. – 320 с.
Шершньова З.Є. Стратегічне управління: Підручник. – 2-ге вид., перероб. і доп. – К.: КНЕУ, 2004. – 699 с.
Виханский О.С., Наумов А.І. Підходи до вироблення стратегії. Менеджмент. – Київ: Гардарика, 2007. − 109 с.
Портер М. Конкуренція: учеб. пособие. – М.: Вильямс, 2001. – С. 78.
Котлер Ф. Маркетинг. Менеджмент. Анализ, планирование, внедрение, контроль. – СПб.: Питер, 2009. – 887 с.
Мартиненко М.М. Стратегічний менеджмент: підручник. – К.: Каравела, 2006. – 320 с.
Пастухова В.В. Стратегічне управління підприємством: філософія, політика, ефективність: монографія. – К.: КНТЕУ, 2002. – 302 с.
Питерс Т. В поисках эффективного управления (опыт лучших компаний): пер. с англ. / Т. Питерс, Р. Уотермен; общ. ред. и вступ. Л.И. Евенко. – Москва: Прогресс, 1986. – 418 с.
Афанасьєв М.В. Стратегія підприємства: навчально-методичний посібник – Харків: ІНЖЕК, 2007. – 272 c.
Melnik Yu. Strategichne upravlinnya turistichnim pidpriyemstvom na mizhnarodnomu rinku / Yu. Melnik, L. Tsetnar // Mizhnarodna ekonomika ta upravlinnya. – 2012. – P. 58–63. (in Ukrainian)
Klivets P.G. Strategiya pidpriyemstva: navch. posib. – K.: Akademvidav, 2007. – 320 p. (in Ukrainian)
Shershnyova Z.E. Strategichne upravlinnya: Pidruchnik. – 2-ge vid., pererob. idop. – K.: KNEU, 2004. – 699 p. (in Ukrainian)
Vihanskiy O.S., Naumov A.I. Pidhodi do viroblennya strategiyi. Menedzhment. – Kiyiv: Gardarika, 2007. (in Ukrainian)
Porter M. Konkurentsiya: ucheb.posobie. – M.: Vilyams, 2001. – P. 78. (in Russian)
Kotler F. Marketing. Menedzhment. Analiz, plani-rovanie, vnedrenie, kontrol. – SPb.: Piter, 2009. – 887 p. (in Ukrainian)
Martinenko M.M. Strategichniy menedzhment: pidruchnik. – K.: Karavela, 2006. – 320 p. (in Ukrainian)
Pastuhova V.V. Strategichne upravlinnya pidpriyemstvom: filosofiya, politika, efektivnist: mono-grafiya. – K.: KNTEU, 2002. – 302 p. (in Ukrainian)
Piters T. V poiskah effektivnogo upravleniya: (opit luchshih kompaniy): per. s angl. / T. Piters, R. Uotermen; obsch. red. ivstup. L.I. Evenko. – Moscow: Progress, 1986. – 418 p. (in Russian)
Afanasyiev M.V. Strategiya pidpriyemstva: navchalno-metodichniy posibnik. – Harkiv: IN-ZhEK, 2007. – 272 p. (in Ukrainian)